Regelmatig denk ik: “Dit proces moet toch slimmer kunnen?”

Ik hoorde laatst van een Airbnb-host dat hij niet wist of de vloer gedweild was. De schoonmaker had netjes gewerkt, maar er stond nergens wat er deze keer precies gedaan was. Geen kwade opzet, maar wel een recept voor misverstanden.

En toen kwam mijn ondernemersbrein op gang:

💡 Waarom zou je niet met één simpele app vastleggen wat er per ruimte gedaan moet worden, wat er gedaan is, en eventuele bijzonderheden melden? Dit lijkt me een behoefte voor thuis, die Airbnb-host, en andere ondernemers die de schoonmaak kleinschalig uitbesteden.

Het idee dat ik nu bouw:

🧽 Schoonmakers scannen op locatie een NFC-sticker → zien direct de instructies
📝 Na afloop rapporteren ze met één klik wat er is gedaan
🔍 Inspecties en kwaliteitscontroles in dezelfde app, mét foto’s

Ik zoek mensen die dit probleem herkennen.

Of je nu thuis hulp hebt, een Airbnb verhuurt, als klein bedrijf de schoonmaak uitbesteedt, of juist schoonmaakdiensten aanbiedt. Ik wil horen hoe jij het nu aanpakt, zodat we samen iets maken dat écht werkt in de praktijk.

Werk jij met schoonmakers of beheerders? Dan hoor ik graag jouw verhaal.

Scroll naar boven